Laatste loodjes. - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Linda Berg - WaarBenJij.nu Laatste loodjes. - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Linda Berg - WaarBenJij.nu

Laatste loodjes.

Blijf op de hoogte en volg Linda

20 Januari 2015 | Australië, Melbourne

Hoi allemaal,

Nog een paar weekjes en dan is het helaas weer voorbij. Ik heb het echt ontzettend leuk gehad hier, maar kan tegelijkertijd ook niet wachten tot ik mijn familie en vrienden weer zie.

We kregen een opdracht binnen uit India. In Australië is cricket een hele grote sport. Ook in India en Engeland is cricket erg belangrijk. De World Cup Cricket wordt dit jaar in Australië gehouden. Mijn baas heeft best veel contacten in India, en zodoende kregen we een opdracht binnen of we een cricket commercial wilde maken met de Indiase cricketspelers. Ik kreeg de rol als ''productie coördinator'' wat een super baan was. Het waren wel de meest chaotische dagen. We kregen namelijk de opdracht binnen en hadden maar 4 dagen om de productie te regelen, alle schema's te maken, de crew bij elkaar te krijgen, de locaties regelen en te filmen. Dat alles in 4 dagen is in 1 woord is CHAOTISCH. Maar ik vind die druk heerlijk. Iedereen is aan het stressen om alles bij elkaar te krijgen en het goed te doen, en er staat ontzettend veel druk op alles en iedereen. Op het moment zelf denk je: ''Wooooow, dit is echt teveel'', maar zodra alles klaar is krijg je er wel een super goed gevoel van. Dat je zoveel kunt doen in maar een paar dagen.

De Indiase zender waar we de opdracht van kregen waren ook heel tevreden.

Over 3 weekjes mag ik dit mooie land en deze mooie stad helaas gaan verlaten. Ik zal het hier heel erg missen. Ik heb geleerd dat als ik zou moeten reizen voor een productie opdracht of een edit opdracht dat ik daar toe in staat ben, en dat werkgevers ook zien dat ik daar toe in staat ben.

Dit is zeker de mooiste ervaring die ik tot nu toe heb gehad.

Linda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Mijn eerste reis

Ik ben op woensdag 20 augustus naar Australië vertrokken. Ik had nog nooit zo ver gevlogen, dus ik moest er aan wennen dat ik naar de incheck balie om alles met papieren te regelen. Ik mocht 10 min later meteen langs de douane. Ik ben afgezet door papa, mama, m'n zus, schoonzus, tante en oom. (tante en oom was een verrassing.) Het was best snel afscheid nemen, omdat ik al langs beveiliging mocht.

Het vliegen was lang en saai. Het enige wat spannend is is het opstijgen en dalen. Ik moest overstappen in Dubai. Dubai is echt een hele mooie stad, en het was ook verschrikkelijk warm. 40 graden. Ik ben niet heel lang op Dubai geweest, maar heb wel een beetje rond kunnen kijken. In het vliegtuig van Amsterdam naar Dubai kregen we avondeten en van Dubai naar Melbourne avondeten en ontbijt. Ontbijt was een beetje raar. Roerei, vissticks, bonen en aardappelpuree. jaja.

Iedereen had z'n eigen tv schermpje. Er staat van alles en nog wat op. Je kunt spelletjes spelen, muziek luisteren, tv kijken of films kijken. Er staan best leuke dingen op., maar zo lang stil zitten is alsnog ontzettend saai. Ik ben van Dubai naar Melbourne in slaap gevallen omdat ik al 22 uur wakker was. Ik was ontzettend moe, zo moe dat ik vanzelf in slaap viel. Alleen dan wordt je weer wakker gemaakt door het personeel om te vragen of je wilt eten. Nee ik hoef ff geen eten ik wil gewoon ff slapen. Om de zoveel tijd lopen ze ook gewon wat rond om vragen te beantwoorden en drinken te brengen. Ik heb bij allebei bij het raam gezeten. Ik vind het ontzettend leuk bij het raam. Het enige nadeel is is als je naar de wc wilt moet je over twee mensen klimmen.

Ik was heel blij dat ik in Melbourne was, maar had echt een gigantische jetlag. Mijn stagebegeleider was zo lief om me om half 6 's ochtends op te halen. Alles was nog gesloten, dus we zijn in de auto gestapt en hij heeft me een tour door Melbourne gegeven. Na de tour heeft ie me getrakteerd op ontbijt. Na het ontbijt zijn we naar Unilodge (voor mn appartement) gegaan om m'n sleutels op te halen. We zijn daarna gelijk naar m'm appartement gegaan. Ik heb een eigen appartement met woonkamer, slaapkamer, keuken, badkamer en als enige een groot balkon.

De eerste paar weken heb ik Melbourne leren kennen. Ik ben naar de stad geweest, strand en verschillende parken. Melbourne is ontzettend leuk en de mensen zijn heel erg vriendelijk. Ik had nog wel wat moeite met de trams en alles maar dat ken ik nu allemaal uit m'n hoofd.

Ik loop nu twee weken stage en heb het er ontzettend leuk. Ik ben nu vooral bezig met het editen van kleine video's en we zijn bezig met het maken van een echte film.


Dat is het voor nu eventjes.

Hoop dat jullie het leuk vonden.

Liefs,

Linda

Recente Reisverslagen:

20 Januari 2015

Laatste loodjes.

31 December 2014

Update!

17 Oktober 2014

Even een update tussendoor..

26 September 2014

Reis naar Australië
Linda

Mijn verhalen over Australië.

Actief sinds 26 Sept. 2014
Verslag gelezen: 735
Totaal aantal bezoekers 1630

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2014 - 08 Februari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: